שלום אורח, התחבר

גב'
נועה
בכרך
מטפל/ת באמנות
-פרופיל-לעסק

רקע מקצועי

חברות באיט"ה: חבר מומחה
מקצוע: מטפל/ת באמנות
תואר: M.A

טיפול מוצע

אזור בארץ: מרכז
עיר: ראשון לציון
תחומי טיפול: אובדן ושכול, אובדנות, אוטיזם, אילמות סלקטיבית, אנקופרזיס, דיכאון, דימוי עצמי, דימוי גוף, דיספוריה מגדרית, הורות, הפרעת התנהגות, הפרעת חרדה מוכללת, הפרעה טורדנית כפייתית (OCD), הפרעות פסיכוטיות, הפרעת קשב וריכוז (ADHD), הפרעות שינה, התקפי פאניקה, וויסות חושי, וויסות רגשי, חרדת בחינות, חרדה חברתית, חרדת פרידה, טיקים וטורט, טראומה, לקויות למידה, מיומנויות חברתיות, משברי חיים, פוביה ספציפית, קשיי הסתגלות, שליטה עצמית
קבוצת גיל: ילדים, נוער, מבוגרים
סוג טיפול: פרטני, משפחתי, הדרכת הורים, קבוצתי
שפות: עברית, אנגלית

על המטפל.ת

שמי נועה בכרך, נשואה ואמא ל – 3 בנים, אחד מהם עם צרכים מיוחדים כמטפלת CBT באמנויות, גישתי הינה אינטגרטיבית, כך שאני מתאימה את הידע והניסיון שרכשתי במהלך השנים באופנים שונים וייחודיים לכל מטופל. כמטפלת אני מאמינה שכל מטופל הוא עולם ומלואו, אין טיפול זהה לאחר, כשם שאין בני אדם זהים ואין מערכת יחסים זהה ולכן לכל מטופל "נתפרת החליפה" המותאמת לו וכל תהליך טיפולי הינו ייחודי ומיוחד. אני מאמינה כי בבסיס הטיפול, המפגש בין שני אנשים והחיבור ביניהם בקשר האנושי מטפל – מטופל, הוא המאפשר את תחילתו של השינוי, ועל כן הטיפול מתנהל בגובה העיניים כשותפים לדרך, בכנות, במסירות וברגישות, מתוך הקשבה והתבוננות מעמיקה ואמפתית. אני מאמינה כי כל אחד יכול לעשות שינוי ולכל אחד יש את הכוחות והחוזקות הטמונים בו. זוהי שליחות עבורי לעזור למטופל לגלות ולהביא אותם לידי ביטוי, ולתת לו כלים על מנת שיוכל להתמודד בהמשך בעצמו עם האתגרים בחייו. בטיפול אני משלבת את הכלים הקוגניטיביים ההתנהגותיים ואת היצירתיות, באופן שמתאים לכל מטופל ולפי הצרכים שעולים בתהליך הטיפולי. האמצעים האמנותיים מאפשרים למטופל לבטא את עצמו ואת עולמו הפנימי, את רגשותיו, תחושותיו ומחשבותיו גם באופן עקיף וסימבולי ובדרך זו לגלות את עצמו דרך היצירתיות. זאת ועוד, התהליך היצירתי כשלעצמו הינו תרפויטי ומאפשר לחשוף, להתחבר ולעבד תכנים רגשיים במעמקי נפשנו ובנוסף מהווה את החיבור לחוויה הרגשית, על מכלול היבטיה הגופניים, רגשיים, מחשבתיים והתנהגותיים, ובכך לא "מדבר על" אלא "נוכח ברגע". האינטגרציה בין אמצעי הביטוי המגוונים, המהווים כוח חיובי וחוויתי עם הכלים הקוגניטיביים ההתנהגותיים מאפשרים להשיג באופן ממוקד, שיטתי, מדויק ויעיל את מטרות הטיפול, על ידי התמקדות בתפיסת המציאות, לצד למידה ותרגול של התנהגויות חדשות במרחב בטוח וייחודי. הגישה שלי הינה מערכתית ורואה את סביבת המטופל כחלק בלתי נפרד ולכן, כאשר מדובר בילדים ובבני נוער, אני רואה בהורים כסוכני השינוי העיקריים ושותפים עיקריים לדרך ועל כן ניכרת חשיבות רבה להדרכת ההורים להצלחת הטיפול. כמו כן, אני מאמינה גם בקשר שוטף עם המסגרות החינוכיות והטיפוליות השונות במקרה הצורך. ניסיון תעסוקתי - פרקטיקום בבי"ח באר יעקב לנפגעי נפש במחלקת מבוגרים משולבת פתוחה וסגורה טיפול בגני תקשורת של העמותה לילדים בסיכון עם ילדים המאובחנים על הרצף האוטיסטי כ- 13 שנות ניסיון בטיפול בילדים ובני נוער במערכת החינוך (חינוך מיוחד וחינוך רגיל) ובפרויקטים עירוניים מטעם עיריית ראשל"צ, עם מגוון אוכלוסיות וגילאים החל מגיל 6 ועד 18 ילדים ובני נוער עם בעיות התנהגות, לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז, חרדות, דיכאון, אוטיזם, מגוון קשיים חברתיים ורגשיים, קשיים בדימוי העצמי בטיפולים פרטניים, קבוצתיים והדרכות הורים שימשתי כרכזת החינוך המיוחד בבית הספר "אופקים" וניהלתי את הצוות החינוכי ואת מערך התרפיה הבית ספרית כיום גם מומחית תחום נפשי ומדריכת צוותי בתי הספר מטעם מתי"א ראשון לציון. ניסיון בקליניקה פרטית עם כל הגילאים השכלה - תואר ראשון B.A במדעי ההתנהגות המכללה למנהל, תואר שני M.A בטיפול באמצעות אמנויות בהתמחות בתנועה בלסלי קולג' טיפול CBT ARTS פסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית במכללת פסגות בחסות האוניברסיטה הפתוחה השתלמויות במיינדפולנס, הפרעות נפשיות, הפרעות התנהגות, פסיכולוגיה חיובית, גישת הסמכות החדשה, גישת אייכה הקשר המגדל

ליצירת קשר עם

גב'
נועה
בכרך

מלאו את פרטיכם ולחצו על שליחה

יש לך הצעה לוועד איט"ה?

מצויין! נשמח לשמוע. כתוב/י את ההצעה בטופס מטה ונשתדל להתייחס במהרה