שילוב בין המתודה של "התמקדות" ((FOCUSING לבין שפת הפסיכולוגיה החיובית כמנוף להעמקה ואופטימיזציה של הטיפול.

מר אורי הרמן
מטרת הסדנה: מיפוי והתנסות בפוטנציאל הטיפולי הטמון בשילוב בין היישומים הקליניים המתבססים על המחקר העוסק בפסיכולוגיה חיובית, לבין טכניקות המתבססות על מתודת "ההתמקדות", שהינה כלי חווייתי שנחקר והוכח כיעיל ביותר להפוך את הקשר הטיפולי ועבודת הטיפול למעמיקה, קרובת חוויה, ומעודדת טרנספורמציה רגשית וקוגניטיבית.
נלמד את השפה והכלים של הפסיכולוגיה החיובית כדי להפוך את הטיפול ליעיל ונעים יותר. נלמד להשתמש ב"התמקדות" כדי להבין את הפסיכולוגיה החיובית הבנה חוויתית- אישית.
תוכן הסדנה:
תחילה נכיר ונתרגל את ה"התמקדות" ככלי פשוט ויעיל למפגש בין אישי מעמיק ואותנטי. בהתנסות כזו, שיכולה לקחת גם מספר דקות בתוך המפגש הטיפולי, המטפל מהדהד את דברי המטופל ומזמין אותו להיחשף לסיטואציה תוך הקשבה למפגש שבין התחושה המורגשת (felt sense) לבין הקוגניציה האישית ( דמוי או מחשבה חדשה) שהסיטואציה מעוררת. כך מתאפשר "ניתוח פונקציונאלי" "קרוב חוויה" שנשען על חווית המטופל.
בהמשך, נכיר את השפה והמחקרים המרכזיים בתחום הפסיכולוגיה החיובית.
תוך שימוש בשתי אבני-יסוד אלו נתרגל על עצמנו עבודה שיש בה זיהוי והישענות על "חוזקות" שלנו כדי:
לקדם רגשות של סליחה וחמלה, בסיטואציות שמעוררות רגשות של כעס וניתוק ביחסים בין אישיים או בטיפול.
לקדם רגשות של נדיבות, שייכות, ותחושת-ערך, בסיטואציות שמעוררות קנאה והשוואה חברתית.
לקדם אופטימיות שמעוררת נמרצות וחיוניות בסיטואציות בין אישיות או טיפוליות שמעוררות תגובות אוטומטיות של פסימיות וחוסר אנרגיה.
התרגולים וההתנסויות יעשו בעיקרם בזוגות כדי לשמור על אינטימיות מוגנת בתרגולים.
הסדנה פתוחה לכל מי שהנושא מעניין אותו ומוכן לתרגל בזוגות.
גודל מקסימאלי 14 איש
ציוד עזר: מקרן. לוח וטוש מחיק. והכי חשוב חדר גדול במידת האפשר שניתן בו לעשות תרגולים בזוגות בלי שיפריעו אחד לשני.

ביבילוגרפיה:
סליגמן, מ.א.פ. (2002), אושר אמיתי הגשמה עצמית באמצעות פסיכולוגיה חיובית, תרגום מאנגלית: יעל זיסקינד-קלר, בן-שמן: הוצאת מודן 2005.
ג'נדליין, י.ט. (1981), התמקדות, תרגום מאנגלית: מנשה ארבל, הוצאת מרקם, 2001.

כנס איט"ה 2018 - פירוט הסדנאות קצרות

סדנאות קצרות יום ראשון 18/2/18 11:00 - 18:00 (6 שעות)

ד"ר ריצ'רד אורינג: אוסידי כהפרעת אישיות? מודל חדש לטיפול באוסידי והפרעות נלוות

מר נחי אלון ד״ר מיכאל זיו אור: מבוא לטיפול טראנסדיאגנוסטי לסימפטומים גופניים בלתי מוסברים ולמצבים רפואיים כרוניים. שילוב מודל קוגניטיבי התנהגותי עם טכניקות מדיטטיביות והיפנוטיות.

 • ד"ר נעמי אפל: מודל זה"ב בטיפול זוגי

ד"ר צופי מרום: "לא הביישן למד"- סדנת "טעימות" לטיפול בביישנות, דימוי עצמי נמוך וחרדה חברתית

ד"ר ויטלי טבלב: כלים רגשיים לטיפול ברגשות

ד"ר עידן אדרקה: טכניקות חדשניות בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בחרדה חברתית

גב' נעמי דותן: לשנות באמ"ת – תוכנית השחמ"ט עשרה צעדים לטיפול CBT/ REBT בקשיים בוויסות רגשי של ילדים

ד"ר גיל מאור: טיפול במטופלים (ילדים ומבוגרים) הסובלים הפרעת קשב והיפראקטיביות- דגשים לשיפור תפקודי ניהול באמצעות טיפול קוגניטיבי-התנהגות

ד"ר עודד בן ארוש ליאור כרמי: What is up (WhatsApp) with Obsessive-Compulsive and Related Disorders - recent updates of the neurological understanding of obsessive compulsive and related disorders to the clinical application of virtual hospitalization

• ד"ר יפתח יובל: ACT: עקרונות, אתגרים וכלים מעשיים

מיקי דורון MA MHA, אייל ורשביאק Msc, יוסי אריש MA: יישומים חדשים לשימוש במודל ה-SEE FAR CBT

מר אוהד נחום: עבודה עם הורים לילדים חרדתיים בגישת הסמכות החדשה וההתנגדות הלא-אלימה (NVR)

ד"ר ארנה נוימן: הגברת דימוי עצמי חיובי ומניעת דיכאון בגיל ההתבגרות – מודל הזדמנו"ת

גב' לנה קורץ אלמוג: טיפול מיני בשילוב CBT- Let's talk about sex

ד"ר דני דרבי: סדנא מעשית לטיפול ב ROCD

גב' רות ויניאר: הפרעות אכילה-מחוסר שגשוג ועד השמנת יתר- סדנא

מר דוד פוטיק: החורף מתקרב ! – פרוטוקול משולב של תרפיית EMDR וטיפול קוגניטיבי-התנהגותי בדימויים של הפרעה טורדנית-כפייתית (OCD Imagery) שהופיעו לאחר צפייה בסדרת הטלוויזיה 'משחקי הכס'

דר' מיכל צור דחוח ופרופ' אהוד (אודי) בודנר: טיפול במוזיקה על בסיס מיינדפולנס לחולים בדיכאון ברמיסייה: היכרות עם השיטה והתנסות אישית חווייתית קצרה עם השיטה.

כנס איט"ה 2018 - פירוט הסדנאות ארוכות
סדנאות ארוכות יום שני 19/2/18 9:00 - עד שלישי 20/218 בשעה 18:00 (14 שעות)

מר דן ברזילי: מודל לטיפול אינטגרטיבי בהפרעות קשב

 • Alexandra Klein Rafaeli, PsyD: Interpersonal Therapy (IPT) – An Introductory Workshop

מר אורי הרמן: שילוב בין המתודה של "התמקדות" ((FOCUSING לבין שפת הפסיכולוגיה החיובית כמנוף להעמקה ואופטימיזציה של הטיפול.

ד"ר שרה פרידמן: מציאות מדומה: כל מה שרצית לדעת

ד"ר רן אלמוג: סדנת ACT מתקדמת

גב' שני כהן: סדנת "סלפי" – "SELFIE" פרוטוקול לטיפול בסוגית ה"עצמי", ילדים מתבגרים ומבוגרים

ד"ר סרג'יו מרצ'בסקי: דיון על עקרונות ההדרכה ב- CBT לאור מודל רמת המיומנויות (competence levels)

פרופסור תמי רונן: הכח החיובי של הדמיון: שימוש בדמיון ככלי לאבחון, טפול הערכה בגישה ההתנהגותית קוגניטיבית

ד"ר גבי גולן: התנסות בהיפנוזה ו CBT

גב' מירב רוזנפלד וגב' טל גומא: טיפול תעסוקתי – בגישת ה CBT

מר יששכר עשת: הדרכת הורים באמצעות הקניית כישורי חיים וכישורי הורות בדרכי נעם ושלום: הורים כקו-תרפיסטים

ד"ר יוסי אדיר: מיקומם של הרגשות ב CBT-סדנא התנסותית

ד"ר חסינטו ענבר: אינטגרציה של טיפול מטה-קוגניטיבי, טיפול ממוקד ברומינציה ועקרונות מרכזיים של פסיכותרפיה חיובית בדיכאון ובחרדה –בפורמט פרטני וקבוצתי.

• גב' אנה גולדברט: ACT לטף- סדנת ACT לטיפול בילדים


כנס איט"ה 2018 - פרטים נוספים והרשמה - לחץ כאן