לשחק רגשות – שלי זאנטקרן ( 2016 )

לשחק רגשות  – שלי זאנטקרן ( 2016 )

זיהוי ושיום רגשות חשוב ביותר לפיתוח יכולת לוויסות רגשי, מיומנויות חברתיות ושליטה עצמית. היכולת להתבונן ברגשות שלנו ולהבין את הרגשות שלי ושל האחר, מהווה חוליה התפתחותית משמעותית וחשובה אצל ילדים. יכולות אלו מחייבות שהילד יימצא בשלב התפתחותי מתאים מבחינה גילאית ושכלית, אך גם אם הוא נמצא בשלב ההתפתחותי המתאים, אין הדבר מבטיח כי הוא ער ומודע לעצמו ולסביבתו.
אנו המבוגרים:  הורים/ מטפלים / אנשי חינוך יכולים באמצעות המשחק להתוודע לעולם הרגשי של הילדים ולעזור להם להכיר, לקבל ולהרחיב את עולם הרגשות שלהם.
יש להתייחס להבנת הרגשות בהתאם לגיל הילד. עם ילדים צעירים יותר יש להתמקד ברפרטואר מוגבל של רגשות, כגון שמחה, כעס, פחד, עצב, קנאה, ביישנות ואהבה. עם ילדים בוגרים יותר ניתן להרחיב את הרפרטואר לרגשות נוספים, דוגמת אשמה, עלבון, תסכול, גאווה ועוד. יש לחדד את ההבדלים בין רגש לרגש, ולקשר בין משפחות שונות של רגשות,
במשחק ישנם 12 אפשרויות שונות לשחק עם הילד בהתאם לגיל  ולמטרה הטיפולית:
משחק זיכרון, תפוס את הרגש, רגש על רגש, זיכרון עוצמתי, מרגישנו ( כמו פקולינו), רגשות מתערבבים, סיפור הרגשות שלי ועוד…